Κέρκυρα: Τρίτη σε αριθμό αφίξεων κρουαζερόπλοιων σε όλα τα λιμάνια της Ελλάδας

Η Κέρκυρα το 2017 ήρθε τρίτη σε ολόκληρη τη χώρα σε αριθμό αφίξεων κρουαζερόπλοιων και αριθμό επισκεπτών κρουαζιέρας, σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ένωση Λιμένων Ελλάδος.

Πρώτο σε αφίξεις αναδείχτηκε το λιμάνι του Πειραιά, ενώ στη δεύτερη θέση ήταν η Μύκονος. Να σημειωθεί ότι φέτος μετά από πολλά χρόνια το λιμάνι της Κέρκυρας υποσκέλισε τη Σαντορίνη και από την τέταρτη θέση αναρριχήθηκε στην τρίτη.

Τα τέσσερα αυτά λιμάνια είναι με διαφορά οι κορυφαίοι προορισμοί της χώρας και ακολουθεί στην πέμπτη θέση το Κατάκολο. Στο λιμάνι της Κέρκυρας το 2017 έδεσαν  410 κρουαζιερόπλοια και ο αριθμός των επισκεπτών έφτασε τις 680 χιλ, κατακτώντας το 15% του μεριδίου αγοράς στο σύνολο των επισκεπτών κρουαζιέρας της χώρας.

Συμπερασματικά το 2017 «ιστορικά»  ήταν η τρίτη  καλύτερη χρονιά κρουαζιέρας για την Κέρκυρα μετά την κορυφαία του 2016 (750 χιλ. επισκέπτες)  και εκείνη του 2013 (710 χιλ. επισκέπτες).

Του χρόνου καλύτερα

Περισσότεροι κατά 1,4 εκατομμύρια  θα είναι οι επιβάτες κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο το 2018, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Παγκόσμιας Ένωσης Κρουαζιέρας. Στην έκθεση για τις προοπτικές και  τάσεις της παγκόσμιας κρουαζιέρας το 2018, η CLIA προβλέπει αύξηση  επιβατών σε 27,2 εκατ. έναντι 25,8 εκατ. το 2017.

Την τελευταία πενταετία (2011-2016), η παγκόσμια κρουαζιέρα είχε αύξηση επιβατών της τάξης του 20,5%. Ενδεικτικό της ραγδαίας ανάπτυξης της παγκόσμιας κρουαζιέρας είναι το γεγονός ότι το 2018 θα ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο 27 νέα κρουαζιερόπλοια.

Όσον αφορά τον παγκόσμιο οικονομικό αντίκτυπο, οι δαπάνες στη βιομηχανία κρουαζιέρας το 2016 δημιούργησαν 126 δισ. δολάρια στη συνολική παγκόσμια παραγωγή, στηρίζοντας περισσότερες από 1 εκατ. θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης με εισοδήματα ύψους 41 δισ. δολαρίων.

Ποιοι προτιμούν την κρουαζιέρα

Στην έκθεση 2018 της  CLIA, εντοπίζονται ακόμη οι 9 κορυφαίες τάσεις στην κρουαζιέρα την ερχόμενη χρονιά.

1.Ταξιδιώτες με διαφορετικά εισοδήματα θα κάνουν κρουαζιέρα. Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών κρουαζιέρας που συμμετείχαν στην έρευνα και είχαν κάνει κρουαζιέρα την τελευταία τριετία έχουν εισοδήματα μικρότερα των 80.000 δολαρίων.

Ενώ η κρουαζιέρα προσελκύει περισσότερους πλουσίους σε σχέση με άλλα είδη διακοπών, η έκθεση έδειξε ότι ταξιδιώτες από όλα σχεδόν τα επίπεδα εισοδημάτων θα κάνουν κρουαζιέρα το 2018.

Η ζωή στο χωριό & η τοπική κουζίνα

  1. Η επόμενη επανάσταση στα ταξίδια εμπειρίας θα αφορά ταξιδιώτες που θα κάνουν ένα βήμα παρακάτω στην αναζήτηση εμπειριών που θα τους μεταμορφώνουν.
  2. Από την εξερεύνηση του πολιτισμού και τον εθελοντισμό μέχρι τις ακραίες περιπέτειες, όσοι θα επιστρέφουν από την κρουαζιέρα θα έχουν αλλάξει την οπτική τους γωνία και την αίσθηση αυτοεκπλήρωσης.
  3. Μερικά νέα δρομολόγια κρουαζιέρας δίνουν τη δυνατότητα δοκιμής της τοπικής κουζίνας, ξενάγησης σε μικρά χωριά, ακόμα και επίσκεψης και σε ιδιωτικά σπίτια.

Διαχείριση απορριμμάτων

  1. Βιωσιμότητα στη θάλασσα. Θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στον βιώσιμο τουρισμό κρουαζιέρας. Οι ταξιδιώτες θα μπορούν να συμμετέχουν σε βιώσιμες πρακτικές τόσο εν πλω όσο και επί ξηράς, από την ανακύκλωση και τη διαχείριση απορριμμάτων μέχρι πρωτοβουλίες εθελοντισμού που στοχεύουν στη δημιουργία θετικού περιβαλλοντικού και κοινωνικού αντίκτυπου σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο.
  2. Οι Millennials προτιμούν τις κρουαζιέρες ποταμού.

Με τον παππού & τη γιαγιά

  1. Η ζήτηση για κρουαζιέρα για διαφορετικές γενιές ταξιδιωτών αναμένεται να αυξηθεί. Όμως τα ταξίδια αυτά, με παππούδες και εγγονούς να ταξιδεύουν μαζί χωρίς τους γονείς, αναμένεται να έχουν ακόμα πιο ισχυρή ζήτηση το 2018 αλλά και μέσα στα επόμενα χρόνια.

Ψυχρό κλίμα, Υγεία & Τεχνολογία

  1. Δημοφιλείς οι ψυχροί προορισμοί. Προορισμοί με ψυχρό κλιμα όπως η Βαλτική, ο Καναδάς, η Αλάσκα και η Ανταρκτική, αναπτύσσουν τη δυναμική τους
  2. Οι ταξιδιώτες αναζητούν ταξίδια με επίκεντρο την υγεία και την ευεξία.
  3. Έξυπνη τεχνολογία. Ο ερχόμενος χρόνο θα χαρακτηρισθεί από την αύξηση της χρήσης τεχνολογιών φιλικών στον επιβάτη.
  4. Τα τουριστικά γραφεία συνεχίζουν να καταγράφουν σταθερή ζήτηση από καταναλωτές που σχεδιάζουν διακοπές κρουαζιέρας. Μερικοί από τους σημαντικότερους παράγοντες για τη συνεχιζόμενη αναζήτηση τουριστικού πράκτορα είναι ο προγραμματισμός, η εξειδίκευση και οι οικονομικές προσφορές.

Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΗΣ ΕΛΙΜΕ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ  2014-17

stoix krouaz