Σε μία κούπα τσαγιού περιέχονται κατεχίνες, οι οποίες είναι εώς και 20 φορές πιο ισχύρες -ως αντιοξειδωτικά- από τη βιταμίνη C.

Αυξάνει την καύση του λίπους, διότι ενισχύει τον μεταβολικό ρυθμό. Περιέχει καφείνη, σε μικρότερες ποσότητες από τον καφέ, με αποτέλεσμα να ενισχύει την προσοχή και την ικανότητα «multitasking».

Όραση

Τα μάτια και γενικά το σώμα μας επηρεάζονται άμεσα από το οξειδωτικό στρες. Η κατανάλωση ορισμένης ποσότητας πράσινου τσαγιού καθημερινά θα μπορούσε να προλάβει διάφορες ασθένειες

Όπως έδειξε μια έρευνα του 2010, τα συστατικά του πράσινου τσαγιού επηρεάζουν ιστούς που είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τον αμφιβληστροειδή.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες, με επικεφαλής την καθηγήτρια Οφθαλμολογίας Ανν Κόλεμαν παρατήρησαν κάτι πολύ ιδιαίτερο. 

Τα άτομα που έπιναν τσάι σε καθημερινή βάση είχαν έως 74% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν γλαύκωμα, συγκριτικά με εκείνους που δεν έπιναν τσάι.

Διαβήτης

Το τσάι είναι πλούσιο σε  πολυφαινόλες οι οποίες ρυθμίζουν την απορρόφηση του σακχάρου από τον οργανισμό. Παρατηρούνται έτσι μικρότερες διακυμάνσεις του σακχάρου στο αίμα.

Ο καλός γλυκαιμικός έλεγχος προλαμβάνει τον Διαβήτη. Ωστόσο για να υπάρχουν τα συγκεκριμένα οφέλη, η ημερήσια κατανάλωση τσαγιού πρέπει να είναι μεγάλη.

Καρδιά

Το τσάι μειώνει την «κακή» χοληστερόλη. Μελέτες δείχνουν ότι όσοι πίνουν πράσινο τσάι έχουν μικρότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, η οποία κατά βάσει οφείλεται στην υψηλή κακή χοληστερόλη και στα αυξημένα τριγλυκερίδια.

 Επιπλέον, το πράσινο τσάι βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος αλλά και την ικανότητα των αρτηριών να χαλαρώνουν.

 Αλτσχάιμερ

 Το τσάι σταματά τη δράση της ακετυλχολινεστεράσης. Το ένζυμο αυτό καταστρέφει την ακετυλχολίνη, που είναι ένας σημαντικός νευροδιαβιβαστής στο κεντρικό νευρικό σύστημα.

 Στη νόσο του Αλτσχάιμερ, τα επίπεδα της ακετυλχολίνης του εγκεφάλου μειώνονται δραστικά. Φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της νόσου του Αλτσχάιμερ, έχουν ως στόχο την καταστολή της δράσης της ακετυλχολινεστεράσης.

Επιπροσθέτως, καταστέλλει τη δράση της βουτυρυλχολινεστεράσης και της βήτα-σεκρετάσης οι οποίες βρίσκονται σε ουσίες που συσσωρεύονται στον εγκέφαλο ασθενών με νόσο Αλτσχάιμερ.

Ψυχολογία

Η κατανάλωση τσαγιού έχει συνδεθεί άμεσα με την ψυχική υγεία και σε αυτό ευθύνεται η θειαμίνη.

Η θειαμίνη έχει ηρεμιστική επίδραση στον εγκέφαλο, μειώνει τους καρδιακούς παλμούς, διευκολύνει την αντιμετώπιση του άγχους και οδηγεί σε ταχύτερη ανάρρωση από τις επιδράσεις του στρες.

Έρευνες δείχνουν ότι τα άτομα που καταναλώνουν συστηματικά τσάι, είναι σπανιότερα καταθλιπτικά και αναφέρουν λιγότερο συχνά συμπτώματα κατάθλιψης.

Το τσάι όπως και πολλά άλλα ροφήματα (χαμομήλι, τίλιο κλπ) αποτελεί «δώρο» της φύσης στο ανθρώπινο σώμα.

Καλύτερα λοιπόν μία κούπα τσάι, παρά κατανάλωση τροφών και ροφημάτων με συντηρητικά, αλκοόλ κλπ.

Πηγή: Το ρόφημα που έχει «μαγικά» οφέλη για την υγεία